seMESter

Skönt! är Ledig i 4 dagar och vet ni varför? Jo, bara för att!


Var på Världensbar med Tessi i går, det var trevlans.
Mat, te och prat.
En perfekt tisdag.


Vad händer ikväll?
Har ingen aning faktiskt, vet bara att jag sitter med något som måste vara en av dom svullnaste magarna just nu som jag känner till.
Fick för mig att svulla chips&dipp när jag kom hem.
Så J*VLA gott!
Men SÅ farligt för min mage.
Visst är det en Gå upp i vikt risk men det skiter jag i nu.
Jag har väldigt mycket ångest, i stort sätt varje dag. Jag vet att jag skrivit om det förut.
När jag har ångest så har jag bara kommit på ett sätt som faktiskt hjälper att dämpa den, och det är att njuta av livet.
Ni vet, sätta på sig den där "Jag gör vad jag vill, äter vad jag vill, kommer och går som jag vill" Attityden.
Komma och gå som jag vill fungerar inte i det riktiga livet då man har ett jobb och jag tar mitt jobb på största allvar. Att göra vad jag vill, fine det kan jag göra men man måste också tänka på konsekvenser som i sin tur kan ge större ångest.
Däremot.. MAT.. mat är min räddning. Visst får jag lite matångest, men den kommer inte försen flera veckor efter och då har jag lyckats må någorlunda bra igenom min ångest.
Låter tragiskt, och om 10 år när jag sitter där med mitt kakpaket på magen och gluffsar så kanske jag inte kommer skratta lika mycket åt det. Men nu så kan jag säga rakt ut -
Food is my medicine!



Just det, jag gillar att samla på söta örhängen! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0